2012. február 15., szerda

Kezdésnek egy pár "copy-paste" a Calisthenic-ről

Leírás: A calisthenics torna egyszerű gyakorlatok rendszere, általában súly és eszköz nélkül végzett. A calisthenic gyakorlatok növelik a testi erőt és a hajlékonyságot, az egyén saját testét használva ellenállásként. Leginkább a szertornához köthető. Az elsődleges calisthenic gyakorlatok a kézenállásból fekvőtámasz, a lábemelés, a híd, a fekvőtámasz, a húzódzkodás és a guggolás. Arányos izomzatot és rugalmasságot ad a testnek. Mennyivel szebb egy tornász izomzata, mint egy szteroidokon nevelkedett konditermi patkányé? :)

 

 

Szerintetek a lent látható kigyúrt szteroidzabáló meg tudná csinálni a fenti képen látható gyakorlatot? Hatalmas súlyokat emelget, viszont a saját testsúlyát nem bírja el, mivel a funkcionális izmai nem elég erősek. 

A calisthenic edzésmódszer nem kifejezetten egy izomra koncentrál, hanem izomcsoportokra, amiket a mindennapi életben használunk. Segitségével javul az egyensúly, a mozgáskoordináció és és félelmetes erőt érhet el vele az ember. És mindezt persze a drága konditermi bérlet nélkül. Hát nem érdemes megpróbálni?

 Egy kis ízelítő milyen lehetsz: